Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 13-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,2 %1 650 00063 %
Yle TV29,5 %8,2 %1 566 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 134 00043 %
Yle yhteensä40,7 %35,4 %1 882 00072 %
MTV315,4 %20,4 %1 735 00066 %
Sub3,7 %4,1 %1 257 00048 %
AVA1,6 %1,6 %822 00031 %
C More Total2,4 %2,4 %401 00015 %
MTV yhteensä23,0 %28,5 %1 912 00073 %
Nelonen8,9 %11,6 %1 605 00061 %
Jim3,2 %3,3 %1 001 00038 %
Liv1,4 %1,5 %894 00034 %
Hero1,2 %1,6 %738 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %1 777 00068 %
TV52,0 %1,9 %1 062 00041 %
Kutonen3,8 %3,1 %1 052 00040 %
Frii1,5 %1,5 %652 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %47 0002 %
TLC1,0 %0,8 %528 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %1 435 00055 %
STAR Channel2,9 %2,4 %851 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %818 00031 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 150 00044 %
Paramount Network0,5 %0,5 %224 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %538 00021 %
Muut5,3 %4,9 %674 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.