Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 13-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 318 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,0 %1 192 00086 %
Yle TV27,6 %7,3 %1 040 00075 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %851 00061 %
Yle yhteensä37,6 %33,4 %1 248 00090 %
MTV316,6 %21,5 %1 195 00086 %
Sub3,3 %3,5 %802 00058 %
AVA2,6 %2,6 %673 00048 %
C More Total1,6 %1,4 %228 00016 %
MTV yhteensä24,1 %29,0 %1 243 00089 %
Nelonen10,3 %14,0 %1 062 00076 %
Jim3,1 %3,0 %680 00049 %
Liv2,1 %2,1 %680 00049 %
Hero1,3 %1,6 %531 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,7 %1 165 00084 %
TV52,5 %2,2 %774 00056 %
Kutonen3,5 %2,8 %693 00050 %
Frii2,1 %1,7 %533 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC1,7 %1,5 %430 00031 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,9 %1 004 00072 %
STAR Channel2,4 %1,9 %543 00039 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %565 00041 %
Disney Finland5,4 %3,8 %749 00054 %
Paramount Network0,4 %0,3 %161 00012 %
AlfaTV0,5 %0,5 %356 00026 %
Muut5,3 %4,0 %361 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 318 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.