Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %33,9 %1 122 00094 %
Yle TV28,5 %8,5 %948 00079 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,6 %840 00070 %
Yle yhteensä54,4 %47,0 %1 136 00095 %
MTV319,1 %26,3 %1 051 00088 %
Sub2,0 %2,4 %665 00056 %
AVA1,9 %1,8 %533 00044 %
C More Total0,4 %0,5 %108 0009 %
MTV yhteensä23,4 %31,0 %1 081 00090 %
Nelonen3,9 %4,3 %842 00070 %
Jim2,0 %1,5 %529 00044 %
Liv1,6 %1,6 %550 00046 %
Hero0,7 %1,0 %405 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %8,4 %917 00077 %
TV51,7 %1,8 %626 00052 %
Kutonen1,5 %1,1 %472 00039 %
Frii2,0 %2,3 %412 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,4 %2,0 %417 00035 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %780 00065 %
STAR Channel1,1 %1,2 %399 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %430 00036 %
Disney Finland3,6 %3,1 %579 00048 %
Paramount Network0,2 %0,1 %72 0006 %
AlfaTV1,1 %1,4 %440 00037 %
Muut1,2 %1,3 %205 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 149 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.