Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 292 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,1 %1 148 00082 %
Yle TV27,7 %8,4 %962 00069 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %750 00053 %
Yle yhteensä40,7 %36,8 %1 211 00086 %
MTV316,1 %21,2 %1 094 00078 %
Sub3,8 %4,1 %757 00054 %
AVA2,7 %3,0 %563 00040 %
C More Total0,5 %0,4 %115 0008 %
MTV yhteensä23,1 %28,7 %1 156 00082 %
Nelonen6,3 %7,3 %886 00063 %
Jim2,7 %2,4 %585 00042 %
Liv2,3 %2,5 %613 00044 %
Hero1,8 %2,3 %506 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,5 %1 040 00074 %
TV53,7 %3,8 %731 00052 %
Kutonen3,3 %2,4 %616 00044 %
Frii2,8 %2,9 %505 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0003 %
TLC2,9 %2,9 %444 00032 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,4 %945 00067 %
STAR Channel2,8 %2,6 %505 00036 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %524 00037 %
Disney Finland5,8 %5,0 %710 00051 %
Paramount Network0,6 %0,4 %154 00011 %
AlfaTV0,3 %0,4 %295 00021 %
Muut3,3 %1,8 %279 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 292 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.