Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %25,9 %1 622 00065 %
Yle TV27,7 %6,9 %1 340 00054 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %969 00039 %
Yle yhteensä43,3 %36,7 %1 816 00073 %
MTV319,5 %25,9 %1 643 00066 %
Sub3,0 %3,2 %1 017 00041 %
AVA3,1 %3,2 %768 00031 %
C More Total0,4 %0,2 %159 0006 %
MTV yhteensä26,1 %32,6 %1 802 00072 %
Nelonen5,5 %6,1 %1 285 00051 %
Jim2,3 %2,1 %773 00031 %
Liv2,6 %2,5 %841 00034 %
Hero1,2 %1,5 %553 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,3 %1 530 00061 %
TV52,8 %3,0 %927 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %636 00025 %
Frii2,9 %2,9 %613 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC4,2 %4,1 %667 00027 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,5 %1 308 00052 %
STAR Channel2,4 %2,5 %654 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %549 00022 %
Disney Finland4,2 %3,9 %904 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %180 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %390 00016 %
Muut2,2 %1,8 %440 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.