Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 158 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,1 %35,8 %1 144 00096 %
Yle TV27,7 %6,9 %1 013 00085 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,8 %895 00075 %
Yle yhteensä54,3 %46,5 %1 152 00096 %
MTV318,0 %24,1 %1 081 00090 %
Sub1,6 %1,9 %683 00057 %
AVA1,8 %1,7 %606 00051 %
C More Total0,5 %0,6 %114 0009 %
MTV yhteensä21,9 %28,3 %1 107 00092 %
Nelonen5,5 %7,5 %956 00080 %
Jim2,1 %1,5 %605 00051 %
Liv1,8 %1,7 %653 00055 %
Hero0,7 %0,9 %428 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,6 %1 021 00085 %
TV51,9 %1,8 %699 00058 %
Kutonen1,7 %1,7 %517 00043 %
Frii2,1 %2,3 %466 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0002 %
TLC1,8 %1,7 %455 00038 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %850 00071 %
STAR Channel1,4 %1,3 %444 00037 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %471 00039 %
Disney Finland3,6 %3,0 %631 00053 %
Paramount Network0,2 %0,1 %85 0007 %
AlfaTV1,1 %1,3 %479 00040 %
Muut1,2 %1,4 %201 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 158 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.