Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,5 %31,7 %1 113 00093 %
Yle TV29,4 %10,9 %975 00081 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,6 %874 00073 %
Yle yhteensä54,7 %47,2 %1 129 00094 %
MTV317,2 %25,3 %1 044 00087 %
Sub1,9 %2,2 %681 00057 %
AVA1,5 %1,2 %493 00041 %
C More Total1,4 %0,7 %178 00015 %
MTV yhteensä22,1 %29,4 %1 071 00089 %
Nelonen4,5 %5,5 %856 00071 %
Jim2,0 %1,5 %561 00047 %
Liv1,7 %1,5 %571 00048 %
Hero0,8 %1,1 %397 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,6 %938 00078 %
TV51,3 %1,2 %570 00048 %
Kutonen1,6 %1,4 %461 00038 %
Frii1,9 %2,5 %424 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %18 0002 %
TLC2,3 %1,8 %414 00035 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,2 %775 00065 %
STAR Channel1,1 %1,2 %374 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %443 00037 %
Disney Finland3,9 %3,3 %565 00047 %
Paramount Network0,1 %0,1 %73 0006 %
AlfaTV1,2 %1,7 %456 00038 %
Muut1,4 %1,5 %247 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.