Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %32,5 %1 136 00095 %
Yle TV29,0 %9,4 %983 00082 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,3 %864 00072 %
Yle yhteensä53,6 %46,1 %1 148 00096 %
MTV316,6 %23,4 %1 070 00089 %
Sub1,8 %2,0 %650 00054 %
AVA1,5 %1,2 %524 00044 %
C More Total1,6 %0,8 %172 00014 %
MTV yhteensä21,5 %27,4 %1 094 00091 %
Nelonen6,8 %9,9 %920 00077 %
Jim1,8 %1,5 %560 00047 %
Liv1,7 %1,6 %566 00047 %
Hero0,8 %1,0 %378 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,0 %974 00081 %
TV51,3 %1,1 %559 00047 %
Kutonen1,4 %1,1 %441 00037 %
Frii1,6 %1,9 %428 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0002 %
TLC2,2 %1,8 %407 00034 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,5 %764 00064 %
STAR Channel1,0 %1,0 %358 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %439 00037 %
Disney Finland3,5 %2,6 %569 00048 %
Paramount Network0,1 %0,1 %71 0006 %
AlfaTV1,1 %1,6 %464 00039 %
Muut1,7 %1,6 %212 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.