Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 153 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %10,3 %700 00050 %
Yle TV210,5 %8,6 %672 00048 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,5 %320 00023 %
Yle yhteensä23,5 %20,4 %894 00064 %
MTV314,6 %18,8 %814 00058 %
Sub7,6 %8,0 %626 00045 %
AVA2,5 %2,4 %311 00022 %
C More Total2,3 %1,4 %146 00010 %
MTV yhteensä27,1 %30,7 %952 00068 %
Nelonen9,2 %12,1 %718 00051 %
Jim4,0 %4,1 %435 00031 %
Liv3,2 %3,6 %402 00029 %
Hero1,4 %1,8 %254 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %21,6 %874 00063 %
TV53,9 %3,8 %516 00037 %
Kutonen4,1 %4,1 %411 00029 %
Frii1,8 %1,4 %229 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0002 %
TLC3,1 %3,0 %294 00021 %
Warner Bros. Discovery14,3 %13,8 %730 00052 %
STAR Channel6,8 %5,8 %416 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,2 %314 00022 %
Disney Finland10,5 %8,0 %541 00039 %
Paramount Network0,8 %0,9 %127 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %115 0008 %
Muut5,8 %4,3 %351 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 153 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.