Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,0 %1 567 00065 %
Yle TV29,7 %10,3 %1 424 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 005 00042 %
Yle yhteensä40,4 %37,3 %1 739 00072 %
MTV313,4 %17,7 %1 578 00065 %
Sub4,2 %4,7 %1 156 00048 %
AVA1,4 %1,3 %707 00029 %
C More Total2,8 %1,4 %324 00013 %
MTV yhteensä21,8 %25,1 %1 735 00072 %
Nelonen9,3 %13,0 %1 415 00059 %
Jim3,0 %2,6 %901 00037 %
Liv1,8 %2,1 %816 00034 %
Hero1,2 %1,5 %652 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,2 %1 593 00066 %
TV52,5 %2,4 %996 00041 %
Kutonen3,9 %3,4 %913 00038 %
Frii1,4 %1,4 %582 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %63 0003 %
TLC1,3 %1,1 %531 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,5 %1 348 00056 %
STAR Channel3,3 %2,6 %769 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %785 00033 %
Disney Finland7,1 %5,0 %1 081 00045 %
Paramount Network0,4 %0,4 %225 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %474 00020 %
Muut3,9 %2,8 %536 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 013 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.