Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 990 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,1 %1 530 00063 %
Yle TV29,8 %11,7 %1 388 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %1 034 00043 %
Yle yhteensä42,0 %39,3 %1 720 00071 %
MTV313,5 %19,0 %1 511 00063 %
Sub4,2 %4,5 %1 148 00048 %
AVA1,5 %1,3 %685 00028 %
C More Total2,7 %1,2 %320 00013 %
MTV yhteensä21,9 %26,0 %1 691 00070 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 341 00056 %
Jim3,0 %2,4 %915 00038 %
Liv1,8 %2,0 %819 00034 %
Hero1,4 %1,8 %659 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,9 %1 530 00063 %
TV52,6 %2,5 %951 00039 %
Kutonen3,8 %3,6 %914 00038 %
Frii1,7 %1,9 %604 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0003 %
TLC1,4 %1,1 %554 00023 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,7 %1 331 00055 %
STAR Channel3,4 %2,6 %774 00032 %
National Geographic Channel4,0 %2,9 %786 00033 %
Disney Finland7,5 %5,5 %1 073 00044 %
Paramount Network0,4 %0,4 %214 0009 %
AlfaTV0,6 %0,9 %465 00019 %
Muut4,2 %3,4 %608 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 990 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.