Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,9 %1 588 00061 %
Yle TV210,1 %11,6 %1 491 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %1 061 00041 %
Yle yhteensä41,7 %38,9 %1 835 00071 %
MTV313,4 %18,9 %1 577 00061 %
Sub4,2 %4,5 %1 205 00046 %
AVA1,4 %1,3 %696 00027 %
C More Total2,8 %1,3 %364 00014 %
MTV yhteensä21,9 %26,0 %1 800 00069 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 414 00054 %
Jim3,0 %2,4 %940 00036 %
Liv1,8 %2,0 %840 00032 %
Hero1,3 %1,8 %668 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,9 %1 614 00062 %
TV52,6 %2,5 %977 00038 %
Kutonen3,7 %3,6 %932 00036 %
Frii1,7 %1,9 %620 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0003 %
TLC1,4 %1,2 %571 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %1 383 00053 %
STAR Channel3,4 %2,6 %803 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %807 00031 %
Disney Finland7,4 %5,5 %1 112 00043 %
Paramount Network0,4 %0,4 %223 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %468 00018 %
Muut4,7 %3,8 %672 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 142 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.