Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %34,2 %1 120 00096 %
Yle TV215,4 %7,9 %1 024 00087 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %843 00072 %
Yle yhteensä56,8 %45,4 %1 126 00096 %
MTV317,3 %25,1 %1 049 00090 %
Sub1,6 %1,9 %712 00061 %
AVA1,5 %1,3 %562 00048 %
C More Total1,2 %0,8 %153 00013 %
MTV yhteensä21,5 %29,0 %1 075 00092 %
Nelonen6,2 %10,1 %955 00082 %
Jim1,6 %1,6 %624 00053 %
Liv1,7 %1,9 %657 00056 %
Hero0,6 %0,9 %398 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %14,5 %997 00085 %
TV52,0 %2,4 %695 00059 %
Kutonen1,1 %1,2 %437 00037 %
Frii1,5 %1,7 %418 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC0,8 %0,6 %381 00033 %
Warner Bros. Discovery5,8 %6,3 %822 00070 %
STAR Channel1,1 %0,9 %446 00038 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %438 00037 %
Disney Finland2,8 %2,0 %590 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %29 0002 %
AlfaTV0,6 %1,0 %417 00036 %
Muut2,0 %1,9 %321 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.