Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %34,7 %1 109 00095 %
Yle TV28,1 %7,3 %978 00083 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,7 %844 00072 %
Yle yhteensä52,6 %45,7 %1 117 00095 %
MTV316,9 %22,9 %1 039 00089 %
Sub1,6 %1,7 %697 00059 %
AVA1,5 %1,0 %523 00045 %
C More Total1,4 %0,8 %150 00013 %
MTV yhteensä21,4 %26,4 %1 060 00090 %
Nelonen7,2 %10,7 %930 00079 %
Jim1,8 %1,6 %609 00052 %
Liv1,9 %2,1 %666 00057 %
Hero0,9 %1,1 %410 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %15,5 %995 00085 %
TV52,3 %2,1 %695 00059 %
Kutonen1,5 %1,9 %475 00041 %
Frii1,6 %1,9 %415 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
TLC1,0 %0,8 %351 00030 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %802 00068 %
STAR Channel1,3 %1,2 %470 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %414 00035 %
Disney Finland3,4 %2,4 %605 00052 %
Music TV0,3 %0,0 %34 0003 %
AlfaTV0,5 %0,9 %414 00035 %
Muut2,2 %1,7 %330 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 127 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.