Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,4 %3 481 00071 %
Yle TV29,5 %9,1 %3 314 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 215 00045 %
Yle yhteensä42,4 %37,4 %3 926 00080 %
MTV315,8 %20,5 %3 546 00072 %
Sub3,0 %3,0 %2 467 00050 %
AVA1,8 %1,6 %1 787 00036 %
C More Total1,7 %0,9 %640 00013 %
MTV yhteensä22,3 %26,0 %3 912 00080 %
Nelonen9,8 %13,2 %3 319 00068 %
Jim2,8 %2,9 %1 987 00041 %
Liv2,6 %2,7 %2 147 00044 %
Hero1,5 %1,9 %1 485 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,6 %3 697 00075 %
TV53,3 %3,3 %2 394 00049 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 744 00036 %
Frii1,7 %1,9 %1 275 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %113 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 145 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %3 005 00061 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 727 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 435 00029 %
Disney Finland5,1 %3,6 %2 210 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %224 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %857 00018 %
Muut3,0 %2,1 %982 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 369 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.