Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,9 %835 00060 %
Yle TV212,6 %11,7 %895 00065 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %415 00030 %
Yle yhteensä25,5 %24,3 %1 077 00078 %
MTV314,9 %18,7 %963 00070 %
Sub5,2 %4,7 %664 00048 %
AVA2,3 %2,3 %438 00032 %
C More Total2,5 %1,3 %225 00016 %
MTV yhteensä25,0 %27,0 %1 127 00081 %
Nelonen12,8 %15,5 %900 00065 %
Jim5,2 %5,9 %540 00039 %
Liv3,6 %3,4 %530 00038 %
Hero1,9 %2,3 %336 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %27,1 %1 043 00075 %
TV54,7 %5,0 %619 00045 %
Kutonen3,5 %3,2 %479 00035 %
Frii1,6 %1,5 %243 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %34 0002 %
TLC1,9 %1,5 %286 00021 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,2 %858 00062 %
STAR Channel4,8 %3,9 %465 00034 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %341 00025 %
Disney Finland7,8 %5,7 %594 00043 %
Music TV0,5 %0,4 %97 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %118 0009 %
Muut4,5 %3,2 %250 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.