Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,6 %1 775 00071 %
Yle TV212,9 %7,2 %1 639 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 111 00045 %
Yle yhteensä44,2 %34,5 %1 980 00079 %
MTV318,5 %24,7 %1 877 00075 %
Sub2,8 %3,0 %1 229 00049 %
AVA2,6 %2,4 %1 058 00042 %
C More Total0,8 %0,4 %217 0009 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %2 015 00081 %
Nelonen10,0 %14,7 %1 770 00071 %
Jim2,4 %2,4 %1 002 00040 %
Liv3,3 %3,5 %1 185 00048 %
Hero1,0 %1,2 %669 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,8 %1 923 00077 %
TV53,1 %3,3 %1 208 00048 %
Kutonen1,0 %0,9 %682 00027 %
Frii2,0 %2,1 %671 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC1,7 %1,3 %661 00027 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 519 00061 %
STAR Channel2,1 %1,8 %823 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %614 00025 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 033 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %95 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %414 00017 %
Muut2,2 %1,7 %455 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 238 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.