Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,3 %1 842 00069 %
Yle TV213,2 %7,2 %1 741 00065 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 146 00043 %
Yle yhteensä43,9 %34,1 %2 100 00079 %
MTV318,5 %24,7 %1 997 00075 %
Sub2,8 %3,0 %1 284 00048 %
AVA2,5 %2,3 %1 074 00040 %
C More Total0,8 %0,5 %231 0009 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %2 147 00080 %
Nelonen10,3 %15,0 %1 885 00071 %
Jim2,4 %2,4 %1 025 00038 %
Liv3,2 %3,4 %1 213 00045 %
Hero1,0 %1,2 %686 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %22,1 %2 044 00077 %
TV53,1 %3,3 %1 247 00047 %
Kutonen1,0 %1,0 %712 00027 %
Frii2,0 %2,1 %680 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC1,7 %1,3 %674 00025 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 579 00059 %
STAR Channel2,0 %1,8 %849 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %636 00024 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 076 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %418 00016 %
Muut2,3 %1,8 %475 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 402 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.