Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,1 %1 771 00068 %
Yle TV215,7 %9,2 %1 729 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 161 00045 %
Yle yhteensä46,4 %36,9 %2 012 00078 %
MTV313,7 %19,4 %1 839 00071 %
Sub3,6 %4,1 %1 412 00054 %
AVA1,3 %1,4 %898 00035 %
C More Total2,0 %1,4 %337 00013 %
MTV yhteensä20,6 %26,2 %2 032 00078 %
Nelonen8,2 %12,0 %1 757 00068 %
Jim2,7 %3,0 %1 111 00043 %
Liv1,6 %2,0 %989 00038 %
Hero1,3 %1,9 %784 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,8 %1 915 00074 %
TV53,4 %4,1 %1 297 00050 %
Kutonen2,9 %3,0 %1 006 00039 %
Frii1,2 %1,5 %686 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC0,6 %0,6 %588 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,7 %1 603 00062 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 008 00039 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %866 00033 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 248 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %128 0005 %
AlfaTV0,3 %0,6 %479 00018 %
Muut3,6 %3,1 %616 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.