Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 399 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %20,1 %1 759 00066 %
Yle TV29,8 %9,3 %1 688 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 132 00042 %
Yle yhteensä38,7 %32,1 %2 056 00077 %
MTV320,4 %25,0 %1 978 00074 %
Sub3,0 %3,3 %1 273 00048 %
AVA2,4 %2,1 %1 039 00039 %
C More Total0,7 %0,4 %213 0008 %
MTV yhteensä26,6 %30,8 %2 146 00080 %
Nelonen10,4 %13,2 %1 851 00069 %
Jim4,3 %5,3 %1 113 00042 %
Liv3,3 %2,9 %1 156 00043 %
Hero1,2 %1,3 %679 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %22,7 %2 030 00076 %
TV52,7 %2,6 %1 212 00045 %
Kutonen1,3 %1,4 %793 00030 %
Frii2,1 %2,0 %721 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,2 %2,0 %723 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 557 00058 %
STAR Channel2,1 %2,0 %864 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %636 00024 %
Disney Finland3,6 %3,1 %1 115 00042 %
Paramount Network0,1 %0,1 %105 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %494 00018 %
Muut2,8 %2,1 %602 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 399 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.