Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %22,6 %1 603 00067 %
Yle TV211,8 %13,1 %1 550 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 092 00045 %
Yle yhteensä42,6 %38,5 %1 848 00077 %
MTV314,8 %18,6 %1 682 00070 %
Sub3,5 %3,8 %1 267 00053 %
AVA1,5 %1,4 %880 00037 %
C More Total1,9 %1,7 %343 00014 %
MTV yhteensä21,7 %25,5 %1 856 00077 %
Nelonen7,3 %9,7 %1 571 00065 %
Jim3,9 %4,4 %1 109 00046 %
Liv1,9 %1,8 %944 00039 %
Hero1,6 %2,0 %737 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,9 %1 752 00073 %
TV52,5 %2,5 %1 153 00048 %
Kutonen3,3 %3,3 %1 003 00042 %
Frii1,5 %1,4 %666 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %71 0003 %
TLC0,8 %0,7 %546 00023 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,6 %1 442 00060 %
STAR Channel3,0 %2,4 %918 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %836 00035 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 176 00049 %
Paramount Network0,2 %0,2 %144 0006 %
AlfaTV0,5 %0,7 %493 00020 %
Muut5,1 %4,1 %714 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.