Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,5 %1 655 00064 %
Yle TV212,3 %13,1 %1 675 00065 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %1 121 00043 %
Yle yhteensä42,6 %38,3 %1 984 00076 %
MTV314,7 %18,6 %1 769 00068 %
Sub3,5 %3,8 %1 329 00051 %
AVA1,4 %1,4 %892 00034 %
C More Total2,0 %1,8 %367 00014 %
MTV yhteensä21,7 %25,6 %1 974 00076 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 669 00064 %
Jim3,8 %4,4 %1 126 00043 %
Liv1,9 %1,8 %973 00038 %
Hero1,5 %2,0 %743 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,0 %1 861 00072 %
TV52,5 %2,5 %1 182 00046 %
Kutonen3,2 %3,3 %1 022 00039 %
Frii1,4 %1,4 %674 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %74 0003 %
TLC0,8 %0,7 %557 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,5 %1 496 00058 %
STAR Channel3,0 %2,5 %951 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %850 00033 %
Disney Finland6,1 %4,5 %1 216 00047 %
Paramount Network0,2 %0,2 %144 0006 %
AlfaTV0,4 %0,7 %496 00019 %
Muut5,2 %4,2 %756 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 260 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.