Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %20,3 %1 709 00069 %
Yle TV29,4 %9,2 %1 585 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 097 00044 %
Yle yhteensä38,8 %32,2 %1 939 00078 %
MTV320,5 %25,0 %1 881 00075 %
Sub3,0 %3,3 %1 223 00049 %
AVA2,5 %2,2 %1 025 00041 %
C More Total0,6 %0,4 %199 0008 %
MTV yhteensä26,6 %30,9 %2 031 00082 %
Nelonen10,1 %13,0 %1 744 00070 %
Jim4,4 %5,4 %1 093 00044 %
Liv3,4 %2,9 %1 130 00045 %
Hero1,2 %1,3 %668 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,6 %1 915 00077 %
TV52,7 %2,6 %1 180 00047 %
Kutonen1,3 %1,4 %772 00031 %
Frii2,1 %2,1 %712 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,3 %2,0 %715 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,3 %1 509 00061 %
STAR Channel2,1 %2,0 %837 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %623 00025 %
Disney Finland3,6 %3,1 %1 081 00043 %
Paramount Network0,1 %0,1 %104 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %491 00020 %
Muut2,7 %2,1 %577 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.