Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %9,9 %803 00059 %
Yle TV28,2 %6,0 %870 00064 %
Yle Teema1,0 %0,9 %294 00021 %
Yle Fem0,6 %0,6 %243 00018 %
Yle yhteensä20,7 %17,5 %1 043 00076 %
MTV318,9 %23,6 %1 019 00074 %
Sub6,8 %7,0 %762 00056 %
AVA3,6 %4,2 %562 00041 %
C More Total2,2 %1,7 %158 00012 %
MTV yhteensä31,5 %36,7 %1 138 00083 %
Nelonen14,0 %16,7 %953 00070 %
Jim3,7 %3,2 %562 00041 %
Liv3,4 %3,6 %561 00041 %
Hero1,3 %1,3 %308 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %24,8 %1 059 00077 %
TV54,4 %4,2 %602 00044 %
Kutonen2,8 %2,6 %471 00034 %
Frii1,8 %1,5 %310 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %40 0003 %
TLC1,2 %1,0 %267 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %842 00062 %
STAR Channel5,7 %4,8 %537 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %379 00028 %
Disney Finland8,8 %6,8 %667 00049 %
Music TV0,7 %0,3 %117 0009 %
Muut5,0 %3,9 %421 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.