Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,1 %1 276 00089 %
Yle TV25,5 %4,9 %1 116 00077 %
Yle Teema1,9 %1,9 %711 00049 %
Yle Fem1,4 %1,4 %610 00042 %
Yle yhteensä37,4 %32,3 %1 326 00092 %
MTV318,9 %25,0 %1 266 00088 %
Sub2,7 %2,2 %828 00057 %
AVA2,6 %3,0 %787 00055 %
C More Total1,7 %1,4 %211 00015 %
MTV yhteensä25,9 %31,6 %1 313 00091 %
Nelonen10,8 %13,8 %1 150 00080 %
Jim2,2 %2,0 %767 00053 %
Liv2,2 %2,0 %719 00050 %
Hero1,5 %1,9 %614 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,7 %1 228 00085 %
TV53,3 %3,2 %834 00058 %
Kutonen2,6 %2,4 %674 00047 %
Frii1,8 %1,7 %532 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC0,8 %0,8 %397 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %1 021 00071 %
STAR Channel2,6 %2,1 %620 00043 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %569 00039 %
Disney Finland5,6 %4,0 %793 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0004 %
Muut4,7 %3,5 %587 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 376 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.