Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %23,2 %1 839 00069 %
Yle TV26,7 %4,5 %1 727 00065 %
Yle Teema1,7 %1,7 %848 00032 %
Yle Fem1,3 %1,4 %794 00030 %
Yle yhteensä38,8 %30,8 %2 111 00079 %
MTV323,0 %29,8 %2 078 00078 %
Sub3,1 %3,0 %1 275 00048 %
AVA3,2 %3,4 %1 117 00042 %
C More Total1,1 %0,8 %237 0009 %
MTV yhteensä30,3 %36,9 %2 218 00083 %
Nelonen10,8 %13,9 %1 882 00071 %
Jim2,0 %1,9 %1 038 00039 %
Liv2,8 %2,8 %1 141 00043 %
Hero0,9 %1,1 %659 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,7 %2 036 00076 %
TV52,6 %2,5 %1 101 00041 %
Kutonen1,2 %1,3 %715 00027 %
Frii1,9 %1,8 %652 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC1,3 %1,1 %616 00023 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,9 %1 492 00056 %
STAR Channel2,5 %2,1 %873 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %629 00024 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 128 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %102 0004 %
Muut2,8 %2,4 %801 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 412 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.