Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 686 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,8 %3 585 00068 %
Yle TV26,8 %4,9 %3 421 00065 %
Yle Teema1,8 %1,8 %1 753 00033 %
Yle Fem1,3 %1,4 %1 585 00030 %
Yle yhteensä38,8 %31,9 %4 124 00079 %
MTV320,1 %26,6 %3 974 00076 %
Sub3,2 %3,0 %2 591 00049 %
AVA2,5 %2,8 %2 076 00040 %
C More Total1,8 %1,5 %602 00011 %
MTV yhteensä27,5 %33,9 %4 285 00082 %
Nelonen10,2 %13,1 %3 636 00069 %
Jim2,3 %2,2 %2 148 00041 %
Liv2,1 %2,1 %2 066 00039 %
Hero1,1 %1,4 %1 403 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,8 %3 944 00075 %
TV52,7 %2,8 %2 274 00043 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 722 00033 %
Frii1,6 %1,6 %1 313 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 114 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,0 %2 998 00057 %
STAR Channel2,8 %2,2 %1 848 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 470 00028 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 364 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %224 0004 %
Muut4,1 %3,4 %1 768 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 686 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.