Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %24,1 %3 438 00070 %
Yle TV26,4 %4,9 %3 200 00066 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 738 00036 %
Yle Fem1,3 %1,4 %1 540 00032 %
Yle yhteensä39,0 %32,3 %3 869 00079 %
MTV320,1 %26,4 %3 737 00077 %
Sub3,1 %3,0 %2 478 00051 %
AVA2,5 %2,8 %2 047 00042 %
C More Total1,7 %1,4 %561 00011 %
MTV yhteensä27,4 %33,7 %4 025 00082 %
Nelonen10,0 %12,9 %3 407 00070 %
Jim2,4 %2,2 %2 095 00043 %
Liv2,1 %2,1 %2 018 00041 %
Hero1,1 %1,4 %1 389 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,7 %3 703 00076 %
TV52,8 %2,8 %2 212 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 668 00034 %
Frii1,6 %1,6 %1 294 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 094 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %2 891 00059 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 737 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 439 00029 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 239 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %218 0004 %
Muut4,0 %3,3 %1 688 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 360 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.