Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,1 %3 371 00069 %
Yle TV28,1 %7,7 %3 150 00065 %
Yle Teema1,6 %1,6 %1 656 00034 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 439 00029 %
Yle yhteensä39,1 %34,6 %3 808 00078 %
MTV318,0 %23,2 %3 639 00075 %
Sub3,5 %3,3 %2 472 00051 %
AVA2,4 %2,6 %1 926 00039 %
C More Total1,7 %0,8 %486 00010 %
MTV yhteensä25,7 %29,9 %3 942 00081 %
Nelonen11,6 %15,0 %3 415 00070 %
Jim2,3 %2,1 %2 054 00042 %
Liv2,4 %2,2 %2 069 00042 %
Hero1,2 %1,5 %1 310 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,8 %3 701 00076 %
TV52,7 %2,6 %2 174 00045 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 660 00034 %
Frii1,7 %1,6 %1 277 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %105 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 129 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,5 %2 915 00060 %
STAR Channel2,7 %2,0 %1 758 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 422 00029 %
Disney Finland5,3 %3,7 %2 251 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %206 0004 %
Muut3,8 %3,4 %1 581 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 317 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.