Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 579 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,0 %3 470 00066 %
Yle TV213,8 %11,0 %3 493 00067 %
Yle Teema2,0 %1,8 %1 845 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 505 00029 %
Yle yhteensä44,0 %38,1 %4 089 00078 %
MTV315,6 %20,8 %3 724 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 601 00050 %
AVA1,8 %1,8 %1 718 00033 %
C More Total1,7 %1,2 %544 00010 %
MTV yhteensä22,6 %27,5 %4 053 00077 %
Nelonen9,2 %11,8 %3 444 00066 %
Jim2,4 %2,5 %2 115 00040 %
Liv2,5 %2,7 %2 095 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 408 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %220 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,1 %3 824 00073 %
TV52,7 %2,6 %2 232 00043 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 708 00033 %
Frii1,7 %1,8 %1 291 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %126 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 125 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,7 %2 965 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 822 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 439 00027 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 306 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %230 0004 %
Muut4,0 %3,4 %1 682 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 579 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.