Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %23,9 %1 072 00078 %
Yle TV212,3 %10,6 %956 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %681 00049 %
Yle yhteensä39,8 %37,3 %1 148 00083 %
MTV318,1 %22,1 %1 060 00077 %
Sub4,6 %5,0 %734 00053 %
AVA3,0 %3,3 %556 00040 %
C More Total1,3 %1,0 %199 00014 %
MTV yhteensä27,0 %31,4 %1 126 00082 %
Nelonen7,4 %9,7 %904 00066 %
Jim2,1 %1,8 %563 00041 %
Liv1,8 %1,9 %556 00040 %
Hero1,2 %1,6 %417 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,0 %1 020 00074 %
TV53,8 %3,4 %700 00051 %
Kutonen2,9 %2,6 %563 00041 %
Frii2,1 %1,7 %427 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %22 0002 %
TLC1,7 %1,5 %372 00027 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,6 %890 00065 %
STAR Channel2,0 %1,6 %437 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %471 00034 %
Disney Finland5,3 %3,8 %646 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %3,2 %369 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.