Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 995 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,6 %3 081 00062 %
Yle TV214,0 %11,4 %2 858 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 880 00038 %
Yle yhteensä44,3 %39,9 %3 483 00070 %
MTV319,6 %23,9 %3 147 00063 %
Sub3,8 %4,1 %2 074 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 527 00031 %
C More Total1,4 %1,3 %582 00012 %
MTV yhteensä27,4 %32,1 %3 448 00069 %
Nelonen6,8 %9,0 %2 648 00053 %
Jim2,1 %1,7 %1 569 00031 %
Liv1,6 %1,7 %1 557 00031 %
Hero0,9 %1,2 %1 074 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,6 %3 015 00061 %
TV53,1 %3,0 %1 927 00039 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 416 00028 %
Frii1,8 %1,7 %1 129 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 079 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 506 00050 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 267 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 207 00024 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 792 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %2,9 %1 167 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 995 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.