Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 1-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %12,2 %636 00045 %
Yle TV214,1 %10,7 %651 00046 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %260 00018 %
Yle yhteensä27,8 %24,4 %852 00060 %
MTV319,1 %22,5 %709 00050 %
Sub7,0 %7,2 %488 00034 %
AVA2,3 %2,2 %271 00019 %
C More Total2,1 %2,4 %130 0009 %
MTV yhteensä30,5 %34,3 %851 00060 %
Nelonen8,9 %11,3 %607 00043 %
Jim2,8 %2,3 %313 00022 %
Liv2,5 %2,6 %310 00022 %
Hero1,2 %1,6 %196 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,8 %741 00052 %
TV55,0 %5,2 %422 00030 %
Kutonen3,2 %3,2 %289 00020 %
Frii2,0 %1,8 %191 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC4,0 %3,2 %227 00016 %
Warner Bros. Discovery14,4 %13,6 %601 00042 %
STAR Channel5,1 %4,5 %329 00023 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %219 00015 %
Disney Finland7,7 %6,6 %418 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,4 %330 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 095 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.