Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 1-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %12,0 %647 00046 %
Yle TV213,8 %10,5 %669 00047 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %264 00019 %
Yle yhteensä27,3 %24,0 %872 00062 %
MTV319,7 %23,0 %734 00052 %
Sub6,9 %7,1 %502 00035 %
AVA2,3 %2,2 %278 00020 %
C More Total2,1 %2,4 %135 0009 %
MTV yhteensä31,0 %34,7 %877 00062 %
Nelonen9,1 %11,6 %632 00045 %
Jim2,8 %2,3 %321 00023 %
Liv2,4 %2,6 %320 00023 %
Hero1,1 %1,6 %195 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,1 %769 00054 %
TV54,9 %5,0 %432 00030 %
Kutonen3,2 %3,1 %294 00021 %
Frii2,0 %1,8 %194 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC3,9 %3,2 %231 00016 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,3 %614 00043 %
STAR Channel5,1 %4,4 %336 00024 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %222 00016 %
Disney Finland7,6 %6,5 %427 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,4 %335 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 126 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.