Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,6 %1 534 00062 %
Yle TV214,9 %12,6 %1 460 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %936 00038 %
Yle yhteensä44,6 %40,9 %1 737 00071 %
MTV317,0 %21,6 %1 556 00063 %
Sub4,7 %5,1 %1 124 00046 %
AVA2,1 %2,1 %733 00030 %
C More Total2,0 %2,0 %353 00014 %
MTV yhteensä25,7 %30,9 %1 720 00070 %
Nelonen6,4 %8,1 %1 340 00055 %
Jim2,5 %2,1 %861 00035 %
Liv1,2 %1,2 %743 00030 %
Hero0,9 %1,3 %569 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,7 %1 524 00062 %
TV53,2 %3,2 %1 018 00041 %
Kutonen3,2 %2,7 %850 00035 %
Frii1,4 %1,3 %580 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %0,8 %504 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %1 291 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %712 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %719 00029 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 000 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,1 %3,5 %658 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.