Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 997 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %25,6 %1 531 00062 %
Yle TV214,2 %12,0 %1 456 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %938 00038 %
Yle yhteensä43,9 %40,4 %1 734 00071 %
MTV317,3 %21,8 %1 559 00063 %
Sub4,7 %5,2 %1 127 00046 %
AVA2,1 %2,2 %739 00030 %
C More Total2,0 %2,1 %361 00015 %
MTV yhteensä26,2 %31,3 %1 722 00070 %
Nelonen6,5 %8,3 %1 347 00055 %
Jim2,5 %2,1 %864 00035 %
Liv1,2 %1,3 %745 00030 %
Hero0,9 %1,3 %570 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,9 %1 530 00062 %
TV53,2 %3,2 %1 018 00041 %
Kutonen3,3 %2,8 %852 00035 %
Frii1,4 %1,3 %580 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC1,0 %0,8 %505 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,5 %1 292 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %713 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %716 00029 %
Disney Finland5,9 %4,4 %998 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,1 %3,5 %660 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 997 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.