Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,9 %1 106 00080 %
Yle TV211,4 %9,9 %980 00071 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %696 00051 %
Yle yhteensä38,9 %36,5 %1 184 00086 %
MTV319,0 %22,8 %1 099 00080 %
Sub4,6 %5,1 %758 00055 %
AVA3,1 %3,3 %579 00042 %
C More Total1,3 %1,1 %216 00016 %
MTV yhteensä28,0 %32,3 %1 165 00085 %
Nelonen7,7 %10,0 %935 00068 %
Jim2,1 %1,8 %581 00042 %
Liv1,8 %1,9 %576 00042 %
Hero1,1 %1,6 %422 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,2 %1 055 00077 %
TV53,7 %3,3 %719 00052 %
Kutonen2,9 %2,6 %580 00042 %
Frii2,1 %1,7 %442 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC1,6 %1,5 %383 00028 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,5 %913 00066 %
STAR Channel2,0 %1,7 %448 00033 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %481 00035 %
Disney Finland5,3 %3,8 %663 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %3,2 %382 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 268 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.