Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,5 %1 626 00064 %
Yle TV211,4 %9,1 %1 475 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %988 00039 %
Yle yhteensä42,3 %37,6 %1 843 00073 %
MTV323,5 %27,6 %1 704 00067 %
Sub3,1 %3,3 %1 021 00040 %
AVA3,2 %3,2 %846 00033 %
C More Total0,9 %0,7 %261 00010 %
MTV yhteensä30,7 %34,8 %1 844 00073 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 413 00056 %
Jim1,8 %1,3 %757 00030 %
Liv2,1 %2,1 %858 00034 %
Hero0,8 %1,1 %515 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,6 %1 606 00064 %
TV52,9 %2,6 %954 00038 %
Kutonen1,2 %1,1 %604 00024 %
Frii2,1 %1,9 %579 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,5 %603 00024 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %1 280 00051 %
STAR Channel1,5 %1,4 %587 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %516 00020 %
Disney Finland3,1 %2,6 %840 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,4 %542 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.