Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-48/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,5 %1 594 00063 %
Yle TV211,3 %8,9 %1 449 00057 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %967 00038 %
Yle yhteensä42,1 %37,3 %1 807 00071 %
MTV323,8 %27,9 %1 674 00066 %
Sub3,1 %3,3 %1 002 00040 %
AVA3,1 %3,1 %834 00033 %
C More Total0,9 %0,7 %258 00010 %
MTV yhteensä30,8 %35,0 %1 812 00072 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 392 00055 %
Jim1,8 %1,4 %753 00030 %
Liv2,1 %2,1 %845 00033 %
Hero0,8 %1,1 %507 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,5 %1 582 00063 %
TV52,9 %2,7 %944 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %595 00024 %
Frii2,2 %2,0 %567 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,9 %2,5 %591 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %1 260 00050 %
STAR Channel1,5 %1,4 %579 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %508 00020 %
Disney Finland3,1 %2,6 %827 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,4 %532 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.