Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-48/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %31,5 %1 177 00093 %
Yle TV213,3 %10,7 %1 059 00083 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %893 00070 %
Yle yhteensä50,8 %45,7 %1 192 00094 %
MTV321,6 %26,8 %1 141 00090 %
Sub2,5 %2,8 %730 00057 %
AVA2,5 %2,4 %644 00051 %
C More Total1,2 %1,0 %214 00017 %
MTV yhteensä27,7 %33,0 %1 157 00091 %
Nelonen5,6 %7,4 %948 00075 %
Jim2,0 %1,4 %627 00049 %
Liv1,3 %1,3 %621 00049 %
Hero0,6 %0,9 %423 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,0 %1 018 00080 %
TV52,1 %2,0 %699 00055 %
Kutonen1,5 %1,1 %504 00040 %
Frii1,6 %1,6 %477 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,4 %431 00034 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,2 %847 00067 %
STAR Channel0,8 %0,8 %415 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %476 00037 %
Disney Finland3,1 %2,2 %622 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,3 %370 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.