Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,0 %1 106 00080 %
Yle TV211,9 %10,3 %982 00071 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %694 00050 %
Yle yhteensä39,4 %37,0 %1 184 00086 %
MTV318,6 %22,5 %1 095 00080 %
Sub4,6 %5,0 %757 00055 %
AVA3,0 %3,3 %573 00042 %
C More Total1,3 %1,1 %210 00015 %
MTV yhteensä27,5 %31,9 %1 162 00084 %
Nelonen7,5 %9,8 %931 00068 %
Jim2,1 %1,8 %579 00042 %
Liv1,8 %1,9 %574 00042 %
Hero1,1 %1,5 %421 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,0 %1 051 00076 %
TV53,8 %3,4 %718 00052 %
Kutonen2,9 %2,6 %579 00042 %
Frii2,1 %1,7 %441 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC1,7 %1,5 %382 00028 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,5 %914 00066 %
STAR Channel2,0 %1,7 %447 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %482 00035 %
Disney Finland5,3 %3,8 %663 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %3,2 %380 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.