Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %26,0 %3 187 00064 %
Yle TV213,2 %10,0 %2 937 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 949 00039 %
Yle yhteensä43,7 %38,9 %3 589 00072 %
MTV319,7 %24,4 %3 265 00066 %
Sub3,8 %4,1 %2 146 00043 %
AVA2,6 %2,7 %1 598 00032 %
C More Total1,4 %1,4 %603 00012 %
MTV yhteensä27,6 %32,6 %3 570 00072 %
Nelonen6,9 %9,3 %2 749 00055 %
Jim2,1 %1,7 %1 635 00033 %
Liv1,6 %1,7 %1 626 00033 %
Hero0,9 %1,2 %1 129 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,9 %3 125 00063 %
TV53,2 %3,1 %2 020 00041 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 478 00030 %
Frii1,8 %1,7 %1 165 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %48 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 123 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %2 607 00052 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 318 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 257 00025 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 862 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,0 %1 223 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 124 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.