Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,3 %1 105 00080 %
Yle TV211,4 %9,2 %980 00071 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %706 00051 %
Yle yhteensä39,1 %36,2 %1 180 00086 %
MTV318,2 %22,4 %1 094 00079 %
Sub4,6 %5,1 %759 00055 %
AVA3,0 %3,3 %578 00042 %
C More Total1,3 %1,1 %206 00015 %
MTV yhteensä27,2 %31,9 %1 159 00084 %
Nelonen7,6 %10,0 %934 00068 %
Jim2,1 %1,8 %581 00042 %
Liv1,8 %1,9 %579 00042 %
Hero1,2 %1,6 %439 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,3 %1 051 00076 %
TV53,9 %3,6 %730 00053 %
Kutonen2,9 %2,6 %586 00043 %
Frii2,1 %1,7 %438 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC1,7 %1,5 %385 00028 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,8 %921 00067 %
STAR Channel2,0 %1,7 %453 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %488 00035 %
Disney Finland5,4 %3,8 %669 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,6 %3,4 %387 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 264 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.