Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
Viikot: 1-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %26,0 %3 232 00065 %
Yle TV212,7 %9,3 %2 976 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 987 00040 %
Yle yhteensä43,5 %38,2 %3 633 00073 %
MTV320,0 %24,8 %3 320 00067 %
Sub3,7 %4,0 %2 166 00043 %
AVA2,6 %2,7 %1 625 00033 %
C More Total1,5 %1,5 %622 00012 %
MTV yhteensä27,8 %33,1 %3 618 00073 %
Nelonen7,1 %9,5 %2 807 00056 %
Jim2,1 %1,7 %1 671 00034 %
Liv1,6 %1,7 %1 660 00033 %
Hero0,9 %1,2 %1 144 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,1 %3 178 00064 %
TV53,3 %3,2 %2 059 00041 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 506 00030 %
Frii1,8 %1,7 %1 186 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 132 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %2 646 00053 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 339 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 279 00026 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 891 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,1 %1 230 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 172 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.