Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 1-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 449 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,8 %3 337 00063 %
Yle TV213,1 %9,3 %3 169 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 036 00038 %
Yle yhteensä43,5 %38,1 %3 856 00072 %
MTV319,9 %24,8 %3 464 00065 %
Sub3,8 %4,1 %2 262 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 650 00031 %
C More Total1,5 %1,6 %652 00012 %
MTV yhteensä27,7 %33,1 %3 802 00071 %
Nelonen7,2 %9,6 %2 950 00055 %
Jim2,0 %1,7 %1 703 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 693 00032 %
Hero0,8 %1,2 %1 155 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %3 340 00063 %
TV53,3 %3,2 %2 115 00040 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 535 00029 %
Frii1,7 %1,7 %1 200 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 153 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %2 735 00051 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 378 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 296 00024 %
Disney Finland4,4 %3,4 %1 940 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %3,1 %1 306 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 449 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.