Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,9 %1 665 00066 %
Yle TV211,6 %8,1 %1 501 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 021 00040 %
Yle yhteensä42,9 %37,1 %1 873 00074 %
MTV322,8 %27,2 %1 725 00068 %
Sub2,9 %3,2 %1 029 00041 %
AVA3,1 %3,2 %868 00034 %
C More Total0,9 %0,8 %253 00010 %
MTV yhteensä29,6 %34,3 %1 863 00074 %
Nelonen7,7 %10,7 %1 451 00057 %
Jim1,7 %1,3 %782 00031 %
Liv2,1 %2,2 %892 00035 %
Hero0,8 %1,1 %542 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,2 %1 634 00065 %
TV53,1 %2,9 %1 005 00040 %
Kutonen1,2 %1,2 %629 00025 %
Frii2,1 %1,9 %593 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC3,0 %2,5 %616 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 318 00052 %
STAR Channel1,4 %1,4 %608 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %538 00021 %
Disney Finland3,0 %2,5 %867 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,5 %548 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.