Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 703 000
KanavaÅr 2020År 2019
Yle TV159 %56 %
Yle TV232 %32 %
Yle Teema&Fem21 %21 %
Yle Totalt67 %63 %
MTV353 %50 %
Sub18 %19 %
AVA15 %15 %
C More Total2 %2 %
MTV totalt60 %58 %
Nelonen33 %33 %
Jim13 %15 %
Liv16 %19 %
Hero10 %11 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt46 %47 %
TV518 %19 %
Kutonen11 %11 %
Frii12 %12 %
The Discovery Channel1 %0 %
TLC12 %10 %
Warner Bros. Discovery34 %33 %
STAR Channel11 %11 %
National Geographic Channel11 %10 %
Disney Finland18 %18 %
Music TV-1 %
Paramount Network3 %-
AlfaTV5 %5 %
Övriga8 %7 %
Totalt81 %78 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.