Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 696 000
KanavaÅr 2021År 2020
Yle TV155 %59 %
Yle TV232 %32 %
Yle Teema&Fem19 %21 %
Yle Totalt63 %67 %
MTV349 %53 %
Sub17 %18 %
AVA15 %15 %
C More Total3 %2 %
MTV totalt57 %60 %
Nelonen30 %33 %
Jim12 %13 %
Liv15 %16 %
Hero8 %10 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt42 %46 %
TV517 %18 %
Kutonen10 %11 %
Frii11 %12 %
The Discovery Channel0 %1 %
TLC11 %12 %
Warner Bros. Discovery31 %34 %
STAR Channel9 %11 %
National Geographic Channel10 %11 %
Disney Finland17 %18 %
Paramount Network2 %3 %
AlfaTV5 %5 %
Övriga8 %8 %
Totalt78 %81 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.