Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 690 000
KanavaÅr 2022År 2021
Yle TV153 %55 %
Yle TV231 %32 %
Yle Teema&Fem18 %19 %
Yle Totalt62 %63 %
MTV348 %49 %
Sub17 %17 %
AVA15 %15 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt57 %57 %
Nelonen28 %30 %
Jim12 %12 %
Liv14 %15 %
Hero8 %8 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt40 %42 %
TV517 %17 %
Kutonen9 %10 %
Frii10 %11 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC11 %11 %
Warner Bros. Discovery31 %31 %
STAR Channel9 %9 %
National Geographic Channel9 %10 %
Disney Finland16 %17 %
Paramount Network-2 %
AlfaTV6 %5 %
Övriga9 %8 %
Totalt76 %78 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.