Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: 65–99 år
Befolkning: 1 249 000
KanavaÅr 2022År 2021
Yle TV182 %82 %
Yle TV251 %52 %
Yle Teema&Fem33 %33 %
Yle Totalt85 %86 %
MTV369 %69 %
Sub22 %21 %
AVA19 %19 %
C More Total5 %5 %
MTV totalt74 %74 %
Nelonen38 %40 %
Jim22 %21 %
Liv18 %19 %
Hero11 %12 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt51 %53 %
TV523 %22 %
Kutonen15 %16 %
Frii16 %15 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC14 %14 %
Warner Bros. Discovery40 %39 %
STAR Channel10 %12 %
National Geographic Channel17 %17 %
Disney Finland23 %24 %
Paramount Network-2 %
AlfaTV23 %19 %
Övriga11 %9 %
Totalt89 %90 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.